Blogg om digital markedsføring

Responsiv nettside

Er nettsiden din klar for 2019?

Du vet viktigheten av å ha en bra og funksjonell nettside. Det er jo der kundene finner deg. Men er nettsiden din responsiv? Optimalisert for mobilvisning? I denne bloggen skal du få vite hva som menes med en responsiv nettside og få 3 grunner til hvorfor det er viktig at nettopp din er det. Hva er en responsiv nettside? En responsiv nettside er en som tilpasser seg alle skjermstørrelser. At den fungerer og ser like bra ut på stor skjerm, liten …

Er nettsiden din klar for 2019? Les mer

Digitale markedsføringstrender 2019

4 Digitale markedsføringstrender som vil vokse i 2019

2019 nærmer seg med stormskritt, og for deg som planlegger nye annonser og kampanjer vil dette bli et spennende år. Markedsføringstrendene som er estimert til å eie 2019 viser at kunder i dag ønsker et tettere og mer personlig forhold til bedrifter. # 1 Bruk sosiale medier i din digitale markedsføring i 2019 Sosiale medier (SoMe) er nettsider og apper som tilrettelegger for å skape og dele innhold. Noen av de mest populære plattformene er Facebook, Snapchat, Instagram, LinkedIn og …

4 Digitale markedsføringstrender som vil vokse i 2019 Les mer

bedre-annonsetekst-3-tips

3 tips for bedre annonsetekster

Gode annonsetekster er man avhengig av uansett hvilken kanal man bruker. I dette blogginnlegget skal jeg vise deg 3 tips som funker på alle kanaler – til og med på trykk. #1 Det viktigste først I dagens hektiske samfunn blir terskelen for å bruke tid på noe stadig høyere. Hvis leseren ikke umiddelbart klarer å forstå hva du ønsker å kommunisere i en annonsetekst har du tapt slaget om oppmerksomheten. Å komme med det viktigste først er også viktig for …

3 tips for bedre annonsetekster Les mer

Facebook-messenger

Få flere salg med Facebook Messenger

Facebook Messenger har vokst i en forrykende fart, og det sendes i dag over 2 milliarder meldinger mellom mennesker og bedrifter – hver måned. Facebook Messenger har med andre ord blitt et sentral verktøy for både bedrifter og kunder. Vi vil i dette blogginnlegget opplyse om enkle løsninger og tips om hvordan du og din bedrift kan kommunisere bedre med kunden via Facebook Messenger. Hvorfor din bedrift bør bruke Facebook Messenger Facebook Messenger gir deg en rask og praktisk måte …

Få flere salg med Facebook Messenger Les mer

Lokal-søkemotoroptimalisering

Hvordan søkemotoroptimalisere for den lokale målgruppen?

Søkemotoroptimalisering for lokale målgrupper blir dessverre neglisjert av mange butikker og bedrifter. Synlighet på nett er viktig for alle bedrifter, uansett nedslagsfelt – lokalt eller internasjonalt. I dette blogginnlegget kan du lese mer om hvordan søkemotoroptimalisering kan hjelpe din bedrift å oppnå bedre synlighet og mer salg i det lokale markedet. Hva er søkemotoroptimalisering? Søkemotoroptimalisering er å benytte teknikker og metoder for å oppnå bedre synlighet og komme høyere opp i søkeresultater, på for eksempel Google. Google oppdaterer stadig sine …

Hvordan søkemotoroptimalisere for den lokale målgruppen? Les mer

Hvordan annonsere på nett?

Hvordan man annonserer på nett er temaet for dette blogginnlegget. Dette er for deg som har ingen eller lite erfaring med annonsering på nett. Målet er at du skal komme deg i gang med enkel annonsering etter å ha lest gjennom innlegget. Hvor bør jeg annonsere? Når en bedrift skal starte med annonsering på nett er det første spørsmålet ofte «Hvor bør vi annonsere?». Dette varierer basert på hvem kundene dine er, hvilket marked du er i og typen tjenester …

Hvordan annonsere på nett? Les mer

Hva utgjør en god landingsside?

Landingssiden konverterer salg og gjør at bedriften får mest mulig ut av annonsene og kampanjene sine. En god landingsside skal inneholde det kundene er på utkikk etter uten for mye forstyrrelser. Les videre for å se hvordan vi optimaliserer landingssider som gir salg. Hva er en god landingsside? Det finnes mange gode nettsider der ute, men en stor feil mange gjør er at produktet det annonseres for kommer bort i mengden. Derfor er det viktig at besøkende raskt får inntrykk av …

Hva utgjør en god landingsside? Les mer

Google Analytics GDPR markedsføring

Google Analytics og GDPR

Hva betyr GDPR for deg som bruker Google Analytics? GDPR er bare litt over en måned unna, og det finnes et hav av informasjon der ute. I dette blogginnlegget om GDPR og Google Analytics skal vi prøve å forklare hva det betyr i praksis for deg.  Hva betyr GDPR for Google Analytics? Ved hjelp av Google Analytics (GA) samler Google inn en mengde opplysninger fra hvert besøk gjort på en nettside, slik at man kan gå inn og analysere og måle …

Google Analytics og GDPR Les mer

gdpr-markedsføring-fremheve

Hva betyr GDPR for digital markedsføring?

GDPR, EUs nye personvernforordning, nærmer seg med stormskritt, noe som betyr store endringer for digital markedsføring. GDPR vil gjøre det vanskeligere for bedrifter å behandle kunders personopplysninger som ikke er gitt samtykke til å brukes. Digital markedsføring kan støte på utfordringer med GDPR, men man kan også dra fordeler av det nye regelverket. Hva er GDPR? GDPR står for General Data Protection Regulation, og er den nye personvernforordningen utarbeidet av EU. Den trer i kraft 25. mai 2018 og kommer til …

Hva betyr GDPR for digital markedsføring? Les mer

digital-markedsføring-i-2018-fremhevet

Digital markedsføring i 2018

2018 nærmer seg med stormskritt. Plutselig er et nytt år her. Nye budsjetter skal brukes. En markedsplan skal veilede oss gjennom året med mål om vekst og overskudd. Mulighetene et nytt år bringer er nesten overveldende. I dette blogginnlegget skal vi gi deg tips om hva du kan fjerne, forbedre og prøve i 2018! Digital markedsføring handler om eksperimentering – og uten endringer kommer du ingen vei.  Tips til hva du kan fjerne Ideelt sett bruker du statistikk og data …

Digital markedsføring i 2018 Les mer

Scroll to Top

1-2 nyhetsbrev i måneden om digital markedsføring fra Utheve AS: