Vi har jobbet med Åfjord utvikling siden 1. oktober 2023 med å få flere arbeidssøkere til Åfjord kommune.
Åfjord er en fremoverlent kommune med 4 200 innbyggere. De har et sterkt næringsliv, og har blitt en attraktiv destinasjon for både turister og nabokommunene.
Åfjord kommune ønsket å gjøre seg selv og bedriftene i kommunen mer attraktiv for arbeidssøkere.
Kanalene som ble valgt
En viktig del av prosjektet var langsiktig merkevarebygging. Derfor ble både Meta og Snapchat valgt som kanaler. Snapchat er rå på stort volum, og Meta er fremdeles det mest populære sosiale mediet i Norge.
Unikt med prosjektet
For å lykkes langsiktig med å dekke rekrutteringsbehovet var det viktig å gjøre det attraktivt å flytte til Åfjord. En balanse mellom å rekruttere til stillingene og gjøre tilflytning attraktivt var nødvendig.
Resultatet så langt
Meta
Annonsene har blitt vist 6 536 746ganger til 796 574 personer. Dette har resultert i 82 187 klikk inn til nettsiden. I tillegg til en helt rå økning av trafikk inn til nettsiden, har annonsene også generert enormrt engasjement på både Facebook og Instagram.
Snapchat
Annonsene har blitt vist 1 090 000 ganger, og gitt 14 212 klikk inn til nettsiden.
Interessert i tydelig markedsføring?
Vi tar gjerne en prat for å avdekke dine behov og ønsker.