Målrettet optimalisering gir resultater

I over 1 år har vi i Utheve hjulpet Husdal Sport med å få flere salg både i butikk og på nett. 

Husdal Sport er en dedikert leverandør av sportsklær og utstyr, med fokus på kvalitet, funksjonalitet og god kundeservice. Med røtter i lokalmiljøet og en lidenskap for aktivitet og friluftsliv, har Husdal Sport etablert seg som en solid aktør innen sportsbransjen – både i fysisk butikk og gjennom sin voksende nettbutikk.

Målet med samarbeidet

Kunden ønsket å øke trafikken til nettbutikk og oppnå flere salg. Tidligere kampanjer hadde bidratt til høy synlighet, men salget uteble. Vi startet samarbeidet med Husdal Sport med mål om å få konkrete resultater ut av markedsføringen. 

Kanalene som ble valgt

Vi startet med Google Ads Shopping for å bli tilgjengelig for kunder som var i starten av søksprosessen. Etter hvert som vi hadde et solid datagrunnlag fra Google Ads utvidet vi markedsføringen til å inkludere Meta sine solide kanaler, Facebook og Instagram. 

Unikt med prosjektet

På grunn av kundens tidligere erfaring med mangel på salg via digital markedsføring, satt vi av ressurser til å sette opp solid sporing av salg i nettbutikken. Slik at vi kunne se konkret hvor mange salg de ulike annonsene og kampanjene ga i nettbutikken. 

Resultatet så langt

Google Ads

På Google har vi kjørt både merkevarebyggende og salgsutløsende kampanjer. Vi har fortløpende testet og optimalisert kampanjer, annonser, søkeord og innholdselementer. 

Dette har gitt betydelig økt salg i nettbutikken. I tillegg til at antall salg har vokst betydelig har vi også sett en signifikant økning i størrelsen på salgene. 

En annonsekostnad på 98 000 kr i en syv måneders periode har gitt en omsetning i nettbutikken på 1,35 millioner kr. 

Meta (Facebook og Instagram)

På Facebook har vi kjørt salgsutløsende kampanjer. Vi har fortløpende testet og optimalisert kampanjer, annonser og målgrupper.

Flere av annonsene på Facebook har gitt særdeles gode salgsresultater etter noe justering. Under ser vi annoseversjon 2.0 har truffet og spesielt versjon B, som har gitt 28 salg på nettbutikken i løpet av 2 måneder. 

Interessert i tydelig markedsføring?

Vi tar gjerne en prat for å avdekke dine behov og ønsker.