Logo Utheve AS
Facebook-pixel-markedsføring

Facebook Pixel – Facebook-markedsføring på et nytt nivå

Facebook Pixel er et kraftig verktøy innebygd i Facebook. Hvis du bruker Facebook til å markedsføre din bedrift er dette et verktøy du bør ta i bruk i dag. I kombinasjon med Facebook Business manager kan du enkelt sette opp en salgstrakt som jobber kontinuerlig med å gi deg salg.

Hva er Facebook Pixel?

Facebook Pixel er en liten kode-bit du kan hente fra Facebook Business Manager. Når du legger inn Facebook Pixel på nettsiden din kan Facebook følge kundene dine hele veien til et salg.

Det å gi Facebook tilgang til nettsiden din åpner en hel verden av nye muligheter.

ny-verden-facebook-markedsføring

Målgrupper som er klar til kjøpe

Veldig få kjøper, tar kontakt eller bestiller første gang de besøker nettsiden din. Salgsprosessen består av flere steg, og de fleste salgene skjer etter at kjøper har blitt eksponert for ditt budskap flere ganger.

Tenk deg så flott det hadde vært om du kunne vise budskapet ditt til potensielle kunder som har besøkt nettsiden din uten å kjøpe noe? Med Facebook Pixel kan du gjøre det. Vi hjelper deg gjerne å sette opp Facebook Pixel for din bedrift.

Du kan lage en egen målgruppe på Facebook som består av de som har besøkt nettsiden din de siste 90 dagene for eksempel. Deretter kan du opprette en kampanje med et spesifikt budskap for potensielle kunder som allerede vet hvem du er!

 

Målgruppe Facebook Pixel

Facebook gjør jobben for deg

En annen fantastisk mulighet som åpner seg med Facebook Pixel er å la Facebook optimalisere annonsene for deg. Facebook har ekstreme mengder med data tilgjengelig fra brukerne sine. Kombinert med avanserte algoritmer har du et kraftig verktøy i hendene.

Når du oppretter en kampanje i Facebook kan du sette deg ulike mål. Alt fra trafikk til nettsiden din til kjøp av produkter. Siden du bruker Facebook Pixel følger Facebook brukerne inn på din nettside etter de har trykket på annonsen.

La oss si at målet du har lagt inn i kampanjen er bestilling av kurs. Så fort målet har blitt gjennomført noen ganger forstår Facebook hva du prøver å oppnå. 

Deretter begynner Facebook å optimalisere annonsen din ved å vise de oftere til personer i målgruppen din som har høyere sannsynlighet for å bestille kurs. Facebook sine enorme data og avanserte algoritmer jobber for deg!

Les gjerne mer om hvordan vi hjelper våre kunder med å få salg på Facebook.

 
 

Andre leser også: