I dette blogginnlegget skal jeg vise frem noen av verktøyene vi i Utheve bruker daglig. Vi har siden etablering av byrået alltid vært åpen for å prøve nye verktøy når vi kommer over de. Etter 7 år med prøving og feiling har vi funnet noen verktøy vi er avhengig av.
Elementor Pro
Elementor Pro er en sidebygger vi bruker for å bygge landingssider, nettsider og nettbutikker i WordPress. Etter å ha prøvd flere sidebyggere er dette uten tvil den beste løsningen vi har funnet så langt. Endelig en løsning hvor begrensninger er blitt et fremmedord.
Verktøyet er så intuitivt og kraftig at så og si alt man kan se for seg kan lages. Det gir både oss og kunde friheten til å tenke kreativt. På hva man ønsker. Fremfor begrensinger på hva man kan gjøre og ikke gjøre.
En annen fordel med Elementor Pro er at koden som genereres er relativt ren sammenlignet med konkurrenter. Det eliminerer kilder til feil, og sikrer en kjapp nettside.
Canva
Canva er et relativt nytt verktøy for oss som Jørgen kom over. Det er et skybasert verktøy som lar oss designe grafikk til annonser kjapt. Vi kan også lage enkle videoer og presentasjoner i verktøyet.
Det er et mye enklere verktøy sammenlignet med designverktøy som Adobe Illustrator, men det er også fordelen til Canva. Det lar oss lage spennende grafikk på en brøkdel av tiden. Dette er en kjempestor fordel fordi man kan teste mange variasjoner av annonsene uten at det blir for dyrt/tidskrevende å produsere selve annonsene.
Monday
Hvor ville vi vært uten Monday? Vanskelig å si. Vi har bygget Utheve rundt dette verktøyet. Alt fra HR til markedsplaner. All intern kommunikasjon foregår på Monday. Og hver kunde får sin egen aktivitetsplan i Monday som de har full tilgang til.
Monday er et prosjektstyringsverktøy med flat oppbygging. Det vil si at at man kjapt får oversikten ved å gå inn på aktuelt brett. Man slipper å trykke seg ned i mange undermenyer for å finne det man leter etter. Samtidig betyr det at det er enkelt å jobbe med Monday. Alt er tilgjengelig på en flate, og det gjør at vi, igjen, sparer tid.
Mange kunder velger også å ha all kommunikasjonen med oss på Monday. Slik at de får samlet alt relatert til markedsføring på et sted. Mange setter pris på at det blir mindre e-poster i innboksen sin.
Oppsummert verktøy for digital markedsføring
Den røde tråden i verktøyene vi ender opp med å elske er et de er intuitiv å bruke. Det gjør at man kjapt og presist kan få ned de kreative ideene og tankene man har. Verktøyet blir en forlengelse av den kreative prosessen, ikke en utfordring. Verktøyene vi bruker lar oss jobbe effektivt, slik at vi kan gi våre kunder best mulig avkastning på markedsføringsbudsjettet sitt.