1 – Avtalens gyldighet
Når tilbudet sammen med standardvilkår er akseptert er det i sin helhet avtalen. Avtalen gjelder så lenge Utheve AS, leverer en eller flere tjenester til kunde.
2 – Tredjepartsprogrammer og plattformer
Utheve AS er en ren tjenestebedrift og selger ingen produkter utover sin egen kunnskap og ekspertise innen digital markedsføring. I tilfeller hvor Utheve AS leverer tjenester gjennom tredjepartsprogrammer og plattformer er Utheve AS ikke ansvarlig for eventuelle tekniske feil og mangler som oppstår grunnet tredjepart. All support og erstatningskrav skal rettes mot aktuell tredjepart.
3 – Erstatning og heving av kjøp
Utheve AS er kun erstatningsansvarlig for indirekte og direkte tap som skyldes grov uaktsomhet. Det samlede erstatningsansvaret er begrenset til 30% av avtalens verdi. I avtaler som inneholder tjenester som faktureres kontinuerlig blir fakturert beløp opp til og ikke mer enn 3 måneder tilbake i tid grunnlag for beregning av erstatningsansvar.
4 – Reklamasjon
Hvis tjenesten objektivt sett avviker vesentlig fra hva Utheve AS har skissert i avtalen kan det sees på som en mangel. Noen feil og avvik må påberegnes og kan ikke sees på som en mangel. Utheve AS fraskriver seg ansvar for tap knyttet til mindre feil og avvik. Hvis det oppstår mangler skal kunde informere Utheve AS skriftlig om mangelen så raskt som mulig, ikke senere enn 14 dager etter mangelen oppstod. Utheve AS skal gjøre sitt beste for å løse problemet for kunde så lenge det foreligger en gyldig avtale og avtalt vederlag i avtalen er betalt. I tilfeller hvor feilen ikke kan sees på som en mangel vil feilsøking og eventuelle korrigeringer faktureres i henhold til ordinær timespris (1200 kr) eller avtalt timepris.
5 – Bindingstid
Tjenester levert av Utheve AS som faktureres fortløpende har ingen bindingstid. Ved oppsigelse vil påbegynt periode fullføres før samarbeidet avsluttes.
6 – Lover og regler
Utheve AS er ikke ansvarlig for hvordan kunde bruker tjenestene som blir levert. Kunde er selv ansvarlig for å følge de lover og regler som gjelder der kunde bruker tjenestene som blir levert. Eksempelvis personvernloven og markedsføringsloven.
7 – Priser og betaling
Alle priser er oppgitt eks. mva. Faktura blir sendt når den tjenesten som er beskrevet i avtalen er levert. Tjenesten kan bli delt opp i flere leveranser. Forfallsdato er 11 dager etter fakturadato. Tjenester med fortløpende fakturering, herunder «Markedsføringsavtale», blir fakturert månedlig med siste dag i perioden som fakturadato med forfallsdato 11 dager etter fakturadato. Forsinket betaling vil resultere i purregebyr og forsinkelsesrenter i henhold til lovens satser. Hvis betaling ikke er gjennomført 40 dager etter forfall kan Utheve AS kreve erstatning for sitt økonomiske tap samt heve avtalen med umiddelbar virkning.
8 – Andre forhold
Utheve AS kan bruke kunde som referanse, til presentasjon og demonstrasjon om ikke annet er avtalt. Alle tvister og uenigheter skal forsøkes løst ved forhandling mellom partene før en eller begge parter tar rettslige skritt.
Vår timepris pr 1.1.2024 er 1 200 kr eks mva.
Revisjonslogg:
20.10.22 – publisert på web
16.1.24 – oppdatert timepris