Et nytt år har startet. Vi har et helt år med markedsføring og potensielle salg foran oss. Kom i gang med din markedsføring i dag med våre 3 tips:
1. Lag en markedsplan
Det viktigste du kan gjøre for å få mest mulig ut av markedsføringen din i det nye året er å starte med en markedsplan.
En god markedsplan inneholder blant annet:
- Budsjett
- Kalender
- Kanalstrategi
Det finnes mange måter å lage en markedsplan på. Vår anbefaling er at du starter med målene og jobber deg bakover. Ved å jobbe på denne måten tvinger man seg selv til å fokusere på målene og hva som må til for å lykkes.
Les mer om hvor avgjørende det er å ha en digital strategi og en markedsplan her.
2. Fjern, forbedre eller prøv noe nytt
Du kommer ingen vei hvis du gjør de samme tingene hvert år og ikke er fornøyd med resultatene det gir.
Kjernen i markedsføring er eksperimentering og måling. For å ha noe å måle må vi eksperimentere:
Fjern
Ta bort noe som ikke fungerer, eller som tar unødvendig mye tid sett opp mot hva det gir. Det kan være alt fra små ting som en konkurranse i nyhestbrevet til det å kutte ut en av dine sosiale medier.
Forbedre
Har du en kanal som du ikke er helt fornøyd med? Eller en strategi som ikke har blitt endret på lenge? Da er det på tide å forbedre. Velg deg ut et område, kanal, strategi eller lignende som du går inn for å gjøre bedre i 2017.
Noen ganger er det kun små justeringer som skal til for å gå fra noen få salg til mange salg.
Prøv noe nytt
Hvert år kommer det nye spennende markedsføringsverktøy og kanaler. Den beste måten å holde seg oppdatert på er å prøve de nye kanalene og verktøyene.
Kanskje 2017 blir året din bedrift øker salget med 35% på grunn av at du tok sjansen på å prøve Snapchat i markedsføringen?
3. Bedre dialog med kundene
Det er kundene dine som sitter med fasiten.
Ta en prat med noen av kundene dine. Hva synes de om nyhetsbrevet? Hvorfor kjøper de produktet ditt? Hva synes de om din nye Snapchat-kanal?
Dine kunder er en uvurderlig kilde til verdifull informasjon. Bruk dine sosiale medier for det de er verdt. Det er en grunn til at de heter sosiale medier. Gå i dialog med kundene dine og gjør deg tilgjengelig der de er.
Vi i Utheve ønsker deg og din bedrift et riktig godt nyttår, og vi håper du får et rekordår med økt salg og fornøyde kunder!
Gjerne ta kontakt med oss for en hyggelig prat om digital markedsføring og mulighetene dette kan føre med seg.