Logo Utheve AS
hvordan-vi-jobber-med-Facebook-markedsforing-fremhevet

Hvordan vi jobber med Facebook-markedsføring

Facebook-markedsføring er viktig fordi 70% av Norges befolkning bruker Facebook. Tenk deg hvor fantastisk det er å ha en kanal hvor du kan nå ut til så å si hele målgruppen din.

For bare noen år siden var dette umulig. For å dra nytte av denne muligheten så må man aktivt ta i bruk markedsføring på facebook. Vi spesialiserer oss på nettopp dette.

Resultatbasert markedsføring header

Facebook markedsføring

Å drive en god Facebook-side er en heltidsjobb. Du må produsere godt innhold som er relevant for målgruppen din. Administrere annonser. Svare på kommentarer og spørsmål. Promotere siden for å få relevante likes. Konvertere likes til salg. Og så videre.

Hvordan vi jobber med Facebook markedsføring

Vi jobber faktisk mest i Facebook sitt annonseverktøy når vi jobber med Facebook markedsføring – Facebook Ads. Det gir en kjempegod innsikt i all relevant statistikk, og vi kan jobbe direkte mot målgruppen uten å legge ut noe på bedriftssiden.

  • Vi A/B tester både selve annonsen og målgruppen. Dette er den mest effektive måten å finne målgrupper og annonser som gir salg.
  • Etter flere års erfaring med Facebook markedsføring har vi funnet at det beste stedet å vise annonsen som regel er i nyhetsstrømmen til målgruppen. Vi bruker derfor å skru av alle andre annonseplasseringer. Men vær forsiktig med å utelukke andre alternativ uten testing.
  • Vi definerer alltid et mål med kampanjen før vi bygger den. Mange gjør feilen ved å jage likes, når de egentlig ønsker salg. En kampanje bygget for oppmerksomhet og likes er veldig forskjellig fra en kampanje bygget for å gjøre salg i en nettbutikk.

Facebook markedsføring på bedriftssiden

Med bedriftssiden mener vi Facebook siden kunden har. Her kan man også annonsere ved å promotere innlegg man har lagt ut, men verktøyene og dataene som er tilgjengelig her er alt for simple sammenlignet med Facebook Ads grensesnittet.

Så hvorfor bruke tid på bedriftssiden? Jo, den er veldig bra for å bygge merkevaren og langsiktige salg. Det bygger også troverdighet hos potensielle kunder.

Hvis du driver en nettbutikk er du avhengig av å fremstå  100% seriøst og profesjonelt. En aktiv Facebook side med mange likes og anmeldelser bygger troverdighet.

Vår rolle er ofte å lage en Facebook strategi for kunder som inneholder blant annet:

  • Aktivitetskalender
  • Retningslinjer for type innlegg
  • Profil på skrivemåte, bildebruk ol.
  • Vinkling av budskap, ofte flere kategorier av budskap med hver sin vinkling

Aktiv rådgivning er også mye brukt blant kundene. Det vil si at vi diskuterer ulike ideer for innlegg, og hvordan de bør presenteres.

Det viktigste er at all aktivitet på Facebook siden er forankret i en strategi!

Lykke til med din Facebook markedsføring, vi hjelper deg gjerne

Facebook kan være en fantastisk salgskanal, men den kan også være et bunnløst hull som sluker budsjettene dine hele.

Det er veldig mange som gir opp på Facebook fordi de ikke får det resultatet de ønsker. Ofte er det på grunn av feil bruk av verktøyet. Derfor er det et verktøy, ikke en pengemaskin.

Vi hjelper både små og store kunder med Facebook markedsføring. Sjekk ut produktsiden for Facebook markedsføring former informasjon:

www.utheve.no/facebook-markedsforing

Hvis du vil prøve litt selv først så sjekk gjerne ut våre andre innlegg om Facebook. Som for eksempel denne.

Uansett så ønsker vi deg lykke til – og vi håper du får både likes og salg!

Andre leser også: